Argostoli Kefallonia

Jatkoa Ionian Plaza-blogiin…

30.4. - 14.5.2013 952

Lauantai oli “källäilypäivä” eli mitään varsinaista ohjelmaa ei oltu mietitty. Siispä nukuttiin pitkään, käytiin aamupalalla ja lojuttiin parvekkeella yli puolen päivän. Iltapäivän puolella jatkettiin shoppailukierrosta siitä mihin edellisenä päivänä jäätiin. Pikkuhiljaa reppu muuttui raskaammaksi kantaa ja kreikkalaisen musiikin houkuttelemana pysähdyimme erään tavernan terassille lepuuttamaan jalkojamme. Paikka oli puolillaan paikallista nuorisoa, joka taputti, tanssi ja lauloi musiikin mukana. Yksi heistä kävi ottamassa tilauksen ja jatkoi tanssimista olutta hörpiskellen … toisia lähti, uusia tuli, mutta sama peli jatkui … Hauskaa oli ja kun tämä em. sievä tyttönen kävi ottamassa maksun, hän sanoi: “party time”. Koko poppoo jäi iloisesti vilkuttamaan baibaita, kun heitin repun pykälään ja matka jatkui kohti hotellia. Näkisipä Suomessakin joskus noin iloista meininkiä …

30.4. - 14.5.2013 973
Iltapäivällä jatkui meidän omat pardybileet, eli kuunneltiin kreikkalaista musiikkia aurinkoa ottaen ja viideltä käänsin Radio Pookin kuulumaan, ja Paten ja Annen naurun räkätystä kuunneltiin noin kello seitsemään.

El Creco tavernassa käytiin syömässä päivän pää-ateria, eli valkosipulissa marinoituja herkkusieniä, kreikkalainen salaatti ja souvlaki El Crecon tapaan, juomana puoli litraa talon valkkaria ja 1 ouzo. Lasku taisi olla 23 euroa kahdelta.

Mythos-olut on parasta kylmänä suoraan puolen litran pullonsuusta juotuna, tähän tulokseen olemme päätyneet viikon kestäneen tutkimuksen jälkeen. Tutkimusta ei ole rahoittanut EU, eikä mikään muukaan instanssi, vaan rahoitus on järjestynyt niin kutsutusti omakustanteena.

Sunnuntai-aamuna kipaisin mopon alle läheisestä vuokraamosta. Tällä kertaa mua palveli nuorempi mies jolla oli kielipäätäkin jonkin verran. Otti vielä kortin kaniin, että muistan varmasti palauttaa skootterin. Pari litraa kävin lorauttaan menovettä, että varmasti päivän pärjää.

Argostolissa meinas olla vähän suunnat sekaisin kun molemmilla puolilla kaupunkia oli meri, niin karttaa piti pyöritellä, että minnekkäpäin tässä nyt taas ollaan menossa. Majakalle kuitenkin löydettiin filmaamaan ja sen jälkeen ajeltiin rantatietä Lassin kylään. Täällä jo pyöri turistejakin jonkun verran ja muistaakseni joku pulju suomestakin järjestää tänne pakettimatkoja.

30.4. - 14.5.2013 923

30.4. - 14.5.2013 93230.4. - 14.5.2013 93130.4. - 14.5.2013 94930.4. - 14.5.2013 950
Makris Yailos Beachin kyltiltä käännyin sivuun ja riemusta kimakasti kiljahdellen kaarsimme mutkaiselle tielle alas rantaan. Rantapedit olkisella päivänvarjolla irtosivat neljän euron päivävuokralla ja niinpä kohta kirmaisin kohti sinisiä vaahtopäitä, kuin varsa kevätlaitumella. Riemusta tuli kovin lyhytaikainen, kun kohta rantauduttuani kuivalle maalle alkoi pilviä kertyä auringon eteen ja samalla tuuli voimistui. Visiitti jäi lyhyehköksi, mutta oli silti tuiki tarpeellinen.

Vaikken ole kamppailulajien harras harrastaja, sain silti kamppailtua pikkuruisessa vessassa, jonka lattialle oli roiskittu kusta, uimahousut pois jalasta ja kuivaa tilalle, yhdellä jalalla seisten ainoassa kuivassa kohdassa. Vilpoinen merituuli kuivatti kuitenkin otsalle kirvonneet hikikarpalot pian ja taas kaksihenkinen retkikuntamme oli tien päällä suuntana Ionian Plaza.

30.4. - 14.5.2013 935

30.4. - 14.5.2013 945
Reppua kevennettyämme kiertelimme aikamme Argostolinlahden rantateitä ja kamera rapsahteli korvani juuressa tasaiseen tahtiin.

30.4. - 14.5.2013 959

30.4. - 14.5.2013 96330.4. - 14.5.2013 96830.4. - 14.5.2013 96930.4. - 14.5.2013 97030.4. - 14.5.2013 96430.4. - 14.5.2013 965Skootteri palautettiin hyvissä ajoin, sain ajokortin kanista, teimme last minut shoppailukierroksen ja illan päätteeksi söimme viimeiset greeck salad annokset ja moussakat kreikan maaperällä ja oli aika vetäytyä valmistautumaan seuraavaan matkapäivään.

Hotellista uloskirjautuessa, kiinnitimme huomiota respan seinällä olevaan kuvaan, jossa Penelope Cruz ja Nicholas Gage poseerasivat lemmekkäät ilmeet kasvoillaan. Miesvirkailija innostui kertomaan, että he asuivat tässä hotellissa Kapteeni Corellin Mandoliini-elokuvan filmausten aikana. Täytyypä kotia päästyä kattoa filmi uudestaan ja bongailla tuttuja paikkoja.

Tietoja Tapsa

Matkailua neljällä vuosikymmenellä

Kategoria(t): Kreikka Avainsana(t): , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.